Co zrobić, żeby więcej osób kupowało w Twoim e-sklepie

Każda branża ma swój specyficzny charakter i różnych odbiorców, którzy mają odmienne oczekiwania i wymagania. Jednak bez względu na to czy sprzedajesz w sieci rękodzieło czy np. rowery, jeżeli chcesz robić to skutecznie, warto abyś pamiętał o kilku ważnych zasadach. Być może niektóre wydadzą Ci się oczywiste, jednak możesz mi wierzyć, że sprzedawcy często o nich zapominają.

Zadbaj o dobre pierwsze wrażenie

Jak wiadomo, pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Podobnie jest w przypadku Twojego sklepu internetowego. Jeżeli potencjalny klient trafił do Twojego e-sklepu po raz pierwszy, zadbaj o to, by dobrze się w nim poczuł. Spójrz na swój sklep jego oczami. Czy layout strony, kolorystyka przyciągają uwagę? Czy są spójne z proponowanym przez Ciebie asortymentem? Czy czymś się wyróżniasz spośród innych sprzedawców oferujących podobne produkty? Czy użytkownik bez problemu odnajdzie towar, który go interesuje? Aby tak było…

Postaw na wygodę i prostotę

Przejrzysty wygląd Twojego sklepu to podstawa. Aby mieć pewność, że sklep ma nowoczesny i profesjonalny layout warto zwrócić się o pomoc do specjalistów z agencji reklamowej, którzy zadbają o wszystkie ważne detale.
Pamiętaj, że kategorie w Twoim e-sklepie są jak alejki w supermarkecie. Zadbaj o to, by klient mógł się po nich wygodnie poruszać i by ich nazwy były logiczne i jednoznaczne tak, by mógł się on od razu zorientować, co znajdzie w danej „alejce”. By oszczędzić jego czas, wprowadź opcję umożliwiającą wyszukiwanie według kilku kryteriów na raz. Jeżeli zamiast żmudnego przeglądania kilkunastu stron z kategorii „kozaki” klient od razu będzie mógł zawęzić swoje poszukiwania np. tylko do koloru, materiału i wysokości obcasa, na pewno będzie Ci za to wdzięczny.
Zadbaj także o to, aby konsumenci w wygodny sposób mogli porównywać interesujące ich produkty. Podkreśl ich najważniejsze cechy i różnice, tak aby w jak najkrótszym czasie mogli podjąć decyzję, który z nich będzie dla nich bardziej odpowiedni.

Stań się dobrym sąsiadem dla swoich klientów

Nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale również w internecie, konsumenci coraz częściej kupują u lokalnych przedsiębiorców. Chcą wiedzieć, kim jest sprzedawca, dlatego pozwól im Cię poznać. Opowiedz o początkach swojego biznesu, o trudnościach jakie napotykałeś i o tym jak udało Ci się je pokonać. Daj im odczuć, że tworzysz ten sklep z pasją, specjalnie dla nich. Dobrym pomysłem jest zamieszczenie zdjęć swojego zespołu i pokazanie jak wygląda Wasza praca na co dzień. Pokazując, że jesteś realnym człowiekiem i ciężko pracujesz na swój sukces, masz szansę zyskać ich sympatię.

Nie bagatelizuj zdjęć i opisów produktów

Kryteria, który często decydują o dokonaniu zakupu w internecie, oprócz atrakcyjnej ceny, to zdjęcie i opis produktu. Klienci nie chcą czytać pochodzących ze stron producenta, sztampowych informacji. Autorski opis jest więc szansą, by wyróżnić się na tle konkurencji. Przedstaw internautom odwiedzającym Twój sklep nie tylko szczegółowe dane na temat sprzedawanej rzeczy, ale również pokaż mu, w jaki sposób ten produkt będzie dla niego przydatny, jakie realne korzyści przyniesie mu jego zakup.
Dobre zdjęcia są równie istotne jak rzetelne opisy. Ważne, by były dobrej jakości i jak najlepiej przedstawiały sprzedawany przedmiot. Jeżeli klient będzie się musiał domyślać, jak wygląda interesująca go kurtka z tyłu, prawdopodobnie jej nie kupi.

Pozwól swoim klientom mówić i słuchaj ich uważnie

Twoi klienci to dla Ciebie najlepsze źródło informacji, jeżeli tylko dasz im szansę się wypowiedzieć. Dlatego pozwól im zostawiać komentarze na temat kupowanych przez nich towarów, reaguj na te negatywne i staraj się rozwiązywać problemy. Nie zawsze bowiem niepochlebna opinia będzie działała na Twoją niekorzyść. Jeżeli inni klienci zobaczą, że dbasz o ich komfort i satysfakcjonujące rozwiązanie niewygodnej sytuacji, będą bardziej skłonni Ci zaufać. Dobrym rozwiązaniem jest także prowadzenie bloga, na łamach którego poruszasz tematy mogące zainteresować Twoich potencjalnych klientów.
I najważniejsze zawsze odpowiadaj na ich pytania. Internauci, którzy szybko otrzymują informację zwrotną na temat nurtujących ich kwestii są znacznie bardziej pozytywnie nastawieni do zakupów w określonym e-sklepie.

Dostawa – dla każdego wedle upodobań

Wiemy, że nie zawsze jest to proste, ale im bardziej wygodna dla konsumenta będzie dostawa zamówionego produktu, tym większe jest prawdopodobieństwo, że wybierze Twoją ofertę. Dobrym rozwiązaniem jest więc umożliwienie mu wyboru spośród kilku opcji. Nie każdy ma czas umawiać się z kurierem lub odbierać przesyłkę w wyznaczonych punktach, niektórzy wolą odbiór osobisty lub paczkomaty. I z pewnością nikt nie lubi długo czekać na swoje zamówienie. Szybkie i komfortowe zakupy bez wątpienia ucieszą Twoich klientów i zachęcą do ponownego skorzystania z usług właśnie Twojego sklepu.

Sprzedaż w sieci jest dziś coraz bardziej popularna, wciąż pojawiają się nowe e-sklepy, warto więc wykorzystywać sposoby, które pozwolą wyróżnić się Twojemu biznesowi i sprawią, że klienci chętniej będą Cię odwiedzać.