Dbanie o wizerunek marki, czyli Search Engine Reputation Management - zdjęcie źródło: www.manager.nf.pl

Dbanie o wizerunek marki w sieci, czyli SERM

O znaczeniu korzystnego wizerunku marki w wyszukiwarkach internetowych nie trzeba nikogo przekonywać. SERM, czyli Search Engine Reputation Management (często tłumaczony jako zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach internetowych) to nie tylko podejmowanie działań mających na celu poprawę wizerunku marki, ale też w przypadku nowych firm, budowanie ich od samego początku.

Działanie

Kreowanie dobrego wizerunku jest z reguły wyznaczane przez dwa kierunki działania: dążenie do wyparcia negatywnych informacji i mieszczenie pozytywnych informacji. Jednym z pierwszych kroków jest optymalizacja witryny internetowej oraz rozpoczęcie jej pozycjonowania na frazy kluczowe. Warto przygotować listę haseł, przy których warto zadbać o to, aby pojawiały się pozytywne komunikaty o danej marce. Coraz bardziej powszechne jest zjawisko publikowania i promowania przez konkurencyjne firmy negatywnych komunikatów (tzw. „terroryzm reputacji”), ważne jest więc stałe monitorowanie, tego co się dzieje w wirtualnym świecie i szybkie działania naprawcze. Znana jest bowiem stara prawda: głos jednego niezadowolonego klienta, ma siłę pięciu zadowolonych.

Korzyści

Korzyści jakie płyną z SERM, to przede wszystkim informacja zwrotna o opiniach, które krążą w Internecie, poznanie skutecznych sposobów reagowania na negatywne informacje oraz kontrola nad wizerunkiem swojej marki.

Gdzie?

Tworzenie kampanii marketingowych może odbywać się w wielu miejscach. Aktualnie często korzysta się z Social Media (Google+, Facebook, GoldenLine, LinkedIn, Youtube), gdzie z łatwością można pozyskiwać nowych fanów, inicjować dialogi, a przez to budować stałe relacje biznesowe.