Im wyżej tym lepiej!

Sama obecność witryn internetowych może nie wystarczyć, jeśli nie zadbamy o pozycjonowanie stron. Kraków funduje przedsiębiorcom sporą konkurencję, dlatego tym bardziej trzeba się postarać, o to, aby zostać zauważonym.

Strony www

Strona internetowa to taka elektroniczna forma wizytówki naszej firmy. Najchętniej chcielibyśmy ją wręczyć każdemu internaucie. Możemy to zrobić właśnie poprzez wzniesienie jej na jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce, poprzez pozycjonowanie stron. Dzięki temu strona ma możliwość dotrzeć do bardzo dużego grona odbiorców zainteresowanych właśnie naszymi usługami lub produktami.

Optymalizacja

Pozycjonowanie rozpoczyna się od optymalizacji strony, czyli dostosowania jej pod do pewnych norm. Optymalizacji podlega zarówno treść strony jak i jej kod źródłowy. Optymalizacja kodu polega na dostosowaniu odpowiedniej prędkości wyświetlania witryny, zachowaniu zgodności ze standardami oraz prawidłowym wyszukiwaniu strony przez wyszukiwarki internetowe.

Prędkość wyświetlania witryny regulowana jest poprzez objętość kodu i zastosowanie stylów css. Zgodność kodu ze standardami oznacza jego prawidłową walidację, natomiast prawidłowe wyszukiwanie witryny przez użytkownika w wyszukiwarce jest możliwe dzięki zastosowaniu odpowiednich mega tagów, hierarchii nagłówków oraz wyboru takich słów kluczowych, które internauta wpisze, aby znaleźć usługi jakie proponujemy.

Przy wyborze słów kluczowych, trzeba wcielić się w postać naszego potencjalnego klienta. Najlepiej zastanowić się, co sami byśmy wpisali na jego miejscu. Warto poradzić się też przyjaciół i znajomych. W tej czynności Google, również służy nam pomocą. Możemy skorzystać z sugerowanych przez Google fraz, po wpisaniu branży, w jakiej działa nasza firma. W odpowiedzi dostaniemy listę fraz, najczęściej wpisywanych przez internautów, dotyczących danej dziedziny.

Natomiast treść strony optymalizowana jest zarówno pod kątem wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe, jak i przystępności dla użytkowników. Wybrane wcześniej słowa kluczowe, muszą znaleźć w treści odpowiednie miejsce. Cała treść strony musi stanowić logiczną całość. Elementy bardziej istotne powinny być w widoczny sposób uwypuklone.

Pozycjonowanie stron

Celem pozycjonowania jest wzniesienie naszej strony na jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce. Praktycznie liczy się tylko pierwsza dziesiątka, ponieważ według badań 90 % użytkowników, nawet nie klika, żeby przejść na drugą stronę wyszukiwarki.

Aby w ogóle ktokolwiek mógł znaleźć naszą stronę, musi ona zostać zaindeksowana przez tzw. roboty wyszukiwarki. Zadaniem robotów jest nieustanne przeszukiwanie internetu, które polega na odczytywaniu zawartości stron, a następnie podążaniu za linkami umieszczonymi na stronie, i sprawdzaniu zawartości witryn, do których roboty zostaną poprowadzone. Po zebraniu wszystkich potrzebnych informacji, są one indeksowane, katalogowane i umieszczane w bazach danych wyszukiwarki.

Trzeba pamiętać o tym, aby nie tworzyć strony tylko dla robotów. Witryna musi być odpowiednio zoptymalizowana zarówno dla realnych użytkowników jak i dla robotów. Dzięki temu mamy większe szanse na znalezienie się naszej strony na wysokich pozycjach wyszukiwarki.