Jak przeprowadzić skuteczną kampanię Adwords?

Istnienie firmy w sieci nie wynika tylko z posiadania strony www. Można powiedzieć, że samo posiadanie strony za wiele nie daje, jeśli nasz potencjalny klient na nią nie trafi. Tak, więc projektowanie strony www to jedno, a jej reklamowanie to drugie. Jak można wypromować stronę?

Linki sponsorowane

Obecnie jednym z elementów marketingu internetowego jest Google Adwords. Wielu reklamodawców przekonało się, że jest to bardzo skuteczna forma reklamy. Linki sponsorowane wyświetlane są według wcześniej wybranych, odpowiednich słów kluczowych. Dzięki temu można mieć pewność, że reklama trafi do internautów bezpośrednio zainteresowanych informacjami znajdującymi się na stronie.

Nie trzeba być specjalistą, aby przeprowadzić swoją własną kampanię Adwords. Wystarczy posiadać adres strony www, oraz konto pocztowe na Gmailu. Sami możemy ustalić słowa kluczowe, po jakich potencjalny klient trafi na naszą stronę. Naszym zadaniem również jest ustalenie dziennego budżetu, z którego Google będzie pobierać pieniądze.

Cechy Reklamy Google Adwords:

  • to my ustalamy budżet, jaki chcemy przeznaczyć na reklamę,
  • mamy możliwość ciągłej kontroli wydatków i badania efektywności kampanii,
  • wolno nam wyznaczyć zakres reklamy według odpowiedniego miasta czy regionu,
  • możemy umieścić naszą lokalizację na Google Maps,
  • to my wybieramy słowa kluczowe do odpowiedniej grupy docelowej.

Cele kampanii

Zabierając się za Adwords warto zastanowić się, czego oczekujemy od kampanii. Najczęściej zależne jest to od branży, w jakiej działa nasza firma oraz od budżetu, jakim dysponuje. Warto również przemyśleć, jakie Adwords powinny spełniać założenia, abyśmy byli zadowoleni z ich prowadzenia. Oczywiście musimy już na samym początku ustalić, po czym poznamy, że cel, który ustaliliśmy został zrealizowany.

Nie wyrzucaj pieniędzy w błoto

Reklama Google Adwords pobiera pieniądze po kliknięciu w link, dlatego bardzo ważne jest, aby odpowiednio dobrać słowa kluczowe, żeby mieć pewność, że osoba wyświetlająca naszą stronę poprzez Adwords właśnie takich usług lub produktów potrzebowała. Pomóc mogą w tym frazy, dodane do słów kluczowych, które blokują wyświetlenie się reklamy. Celem dodawania wykluczających słów kluczowych do kampanii jest odfiltrowanie niepożądanych kliknięć, które nie przyniosą efektów biznesowych. Ten aspekt, często nie jest brany pod uwagę, a może mieć duży wpływ na jakość i wyniki kampanii.

Tekst reklamowy

Celem tekstu w Adwords jest zachęcenie potencjalnych klientów do kliknięcia w link, ale również i zniechęcenie osób, które i tak nie kupią. To musi być bardzo przemyślany i odpowiednio dobrany zestaw słów. Reklama może maksymalnie zawierać 95 znaków, co jest bardzo małą ilością, a jednak musi nam wystarczyć. Pisanie dobrych tekstów reklamowych jest ogromną umiejętnością wymagającą zarówno kreatywności jak i wiedzy. To treścią musimy przyciągnąć uwagę odpowiedniego internauty, który wybierze nasz link, zamiast konkurencyjnego.

Wybór strony

W kampanii bardzo ważna jest zawartość strony www, na którą trafi użytkownik, po kliknięciu w link. Trzeba pamiętać, że jej treść musi zgadzać się z tekstem reklamowym. W innym przypadku, czeka nas duży współczynnik odrzuceń, a przecież nie o to chodzi. Warto zwrócić uwagę na wybór strony docelowej. Strona główna firmy nie jest dobrym wyborem. Klient powinien mieć poczucie spójności, dlatego jeśli tekst reklamowy poruszał tematykę zawierającą projektowanie stron www, to po kliknięciu w link, internauta powinien znaleźć się właśnie na stronie, która zawiera wszelkie informacje dotyczące tego tematu.