Jak zaistnieć w internecie?

Strona internetowa to podstawa działań marketingowych, jednak sama witryna nie jest gwarancją popularności w sieci. Jakie są więc metody na to by zaistnieć w internecie?

Strona internetowa

W zależności od tego czy jesteśmy osobą prywatną, czy też reprezentujemy firmę, mamy do wyboru różne metody na zyskanie popularności w sieci. Jeśli chodzi o osoby prywatne to strona www nie jest koniecznością, ponieważ jest inny dobry sposób taki jak obecność w mediach społecznościowych. Oczywiście strona www prywatnej osoby nie jest zabroniona, ale raczej nie stosuje się takich rozwiązań.

Natomiast, jeżeli chodzi o firmę to zdecydowanie strona www jest obowiązkowym elementem pozwalającym na zyskanie popularności w sieci bez względu na to, czy jest to internetowa działalność czy też nie. Czemu witryna www w obecnych czasach jest tak ważna? Kiedyś wizytówką firmy był mały papierowy kartonik, dzisiaj powoli już odchodzi się od tego rozwiązania na rzecz formy elektronicznej właśnie w postaci serwisu internetowego.

Tworząc stronę www lub częściej zlecając zaprojektowanie jej powinniśmy zwrócić uwagę na to, aby była ona zgodna z najnowszymi trendami webdesignu. Ta strona reprezentuje naszą firmę – warto o tym pamiętać.

Media społecznościowe

Cały czas bardzo mało osób zdaje sobie sprawę z potęgi cyberprzestrzeni, a jeszcze mniej przedsiębiorców jest świadomych siły przekazu mediów społecznościowych. To nieprawda, że Facebook to miejsce tylko dla osób prywatnych. To również doskonała platforma biznesowa. Każda firma, która chce zaistnieć w sieci, oprócz strony www powinna mieć również swój profil na Facebooku w postaci fanpage’a.

Co daje firmowe konto na Facebooku? Doskonałą możliwość nawiązania relacji z użytkownikami, możliwość pokazania ludzkiej twarzy firmy, a przede wszystkim zyskanie popularności w sieci, co przekłada się na realnych klientów. Najwyższa pora na to, aby przedsiębiorcy zdali sobie sprawę z tego, że zarówno Facebook jak i inne tego typu portale społecznościowe, mają duże znaczenie w biznesie.

Oczywiście media społecznościowe to nie tylko platformy społecznościowe, ale także blogi tematyczne, które firma może wykorzystać na dwa sposoby. Pierwsza opcja to zadbanie o reklamę na blogach prowadzonych przez osoby prywatne, które piszą o podobnej tematyce, do tej, w jakiej działa nasze przedsiębiorstwo. Blogerzy mają naprawdę dużą siłę przekazu, więc jeśli dobrze wybierzemy to nasza firma może zyskać ogromną popularność właśnie poprzez taką reklamę na blogu. Mamy także drugą możliwość, czyli prowadzenie własnego firmowego bloga, dzięki któremu możemy wykazać się naszą ekspercką wiedzą i zyskać szerokie grono odbiorców. Pisząc o sprawach związanych z branżą naszej firmy, w pewien sposób zachęcamy do kupna naszych produktów.

Fora internetowe

Gdzie jeszcze można się pokazać? Oczywiście na forach internetowych, na których również możemy zareklamować swoją firmę poprzez czynną dyskusję z innymi użytkownikami. Oczywiście trzeba uważać na to, aby promocja firmy nie obniżyła jakości dyskusji. Najlepszym rozwiązaniem jest udzielanie fachowych rad na temat, na którym się dobrze znamy i z którym związana jest nasza działalność. Aby inny uczestnik rozmowy na forum mógł do nas dotrzeć, dobrze jest zostawić do siebie kontakt w postaci podlinkowanej nazwy użytkownika, który przekieruje go do naszej strony www, gdzie będzie mógł zobaczyć, czym dokładnie się zajmujemy a następnie skontaktować się z nami poprzez formularz kontaktowy lub podany na stronie numer telefonu.