Katalogi firm – to dobry sposób na reklamę?

Firmy wykorzystują różne sposoby, aby rozreklamować swoje usługi. W ostatnim czasie, kiedy internet stał się tak potężnym medium, wiele przedsiębiorstw stawia na reklamę właśnie w sieci. Rozpoczynając od nowoczesnej strony www, poprzez e-mailing, a na kampaniach w social media kończąc. Wiele firm również pozostawia swoje dane w katalogach firm, ale czy to jest dobry sposób na reklamę?

Czym są katalogi firm?

Katalogi stron to miejsce, w których firmy zostawiają swoje dane, adresy strony www oraz krótką informację o działalności, jaką prowadzą. W praktyce wygląda to tak, że właściciel lub osoba za to odpowiedzialna, uzupełnia dane wymagane przez konkretny katalog, a następnie taki wpis zatwierdzany jest bądź nie, przez moderatora katalogu. Katalogi tak jak strony www posiadają różny Page Rank – im wyższy Page Rank tym lepszy katalog.

Po co firmy wpisują się do katalogów?

Katalogów firm jest naprawdę dużo i w większości są one pełne danych firm. Dlaczego firmy tak chętnie wpisują się do katalogów? Czy są lepsze i gorsze katalogi? Czym kierować się przy wyborze katalogu?

Reklama

Na pewno jednym z powodów, dla których przedsiębiorcy umieszczają swoje firmy w katalogach to możliwość reklamy. W im większej ilości miejsc zaznaczymy swoją obecność tym większe szanse, że informacja o naszej firmie trafi do większego grona odbiorców, a co za tym idzie, rosną szanse na pozyskanie nowych klientów.

Są zarówno katalogi płatne jak i te bezpłatne. Płatne jednak nie wymagają zbyt wysokiej opłaty za wpis, zazwyczaj wynosi ona kilka złotych, dlatego katalogi można traktować, jako niedrogą lub też całkowicie bezpłatną formę reklamy. Jedyne co musimy poświęcić, to swój czas, na uzupełnienie wymaganych danych.

Nigdy też nie ma pewności, że nasz wpis spodoba się moderatorowi, ale wystarczy, że przed dodaniem firmy przeczytamy regulamin katalogu i będziemy postępować według jego zasad, to nie powinno być żadnego problemu z zatwierdzeniem wpisu.

Wybierając katalog powinniśmy sprawdzić, czy posiada on kategorię odpowiednią dla działalności naszej firmy, ponieważ dodawanie do złej kategorii jest niedozwolone i również nie ma większego sensu, ponieważ jeśli ktoś poszukuje na przykład usług medycznych to będzie ich szukał pod medycyną, a nie na przykład pod informatyką.

Jeśli chodzi o to, który katalog jest lepszy, a który gorszy, to nie ma jakiegoś odgórnego podziału. To co decyduje o jakości katalogu, tak jak wcześniej było wspomniane to jego Page Rank. Korzystniej dla nas jest dodać firmę do jednego katalogu z wysokim Page Rank, niż do dziesięciu z zerowym.

Pozycjonowanie stron www

Drugą zaletą umieszczania swojej firmy w katalogach jest pozycjonowanie strony www. Im większa ilość linków naszej strony pozostawiona w różnych katalogach, tym lepsza pozycja naszej strony. Będąc właścicielem firmy, chcemy, aby strona internetowa znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwarki, gdyż gwarantuje to większy ruch na witrynie, a także dotarcie do klientów, którzy prawdopodobnie szukają właśnie tego, co nasza firma oferuje.

Katalogi firm dają możliwość rozreklamowania firmy jak i poprawę pozycji jej strony www, co wszystko przyczynia się na wzrost zainteresowania działalnością i na pozyskiwanie nowych klientów.