KofH recenzuje - „Copywriting. Jak sprzedawać słowem” - zdjęcie źródło: www.samosedno.com.pl

KofH recenzuje - „Copywriting. Jak sprzedawać słowem”

Wszyscy lubimy specjalistów, którzy chcą dzielić się swoją cenną wiedzą z innymi. Dorota Jędrzejewska i Rafał Niemczyk to copywriterzy z imponującym doświadczeniem, którzy swoje spostrzeżenia, wiedzę i cenne wskazówki zebrali w całość by udostępnić je dla wszystkich zainteresowanych tematem. Jakie wnioski?

Słowo i jego moc

Słowo ma ogromną siłę, wartość ponadczasową. Dorota Jędrzejewska i Rafał Niemczyk w swojej książce o copywritingu pokazują, jak wykorzystywać tę siłę w różnych mediach, by zawsze osiągać zamierzone rezultaty. Dzięki temu, że porusza ona kwestię pisania w różnych aspektach (prasa, SEO, copywriting w Internecie, radiu, telewizji) może mieć liczne grono odbiorców. Jest przeznaczona dla praktycznie każdego, kto zajmuje się copywrtingiem. W książce znajdziemy kluczowe zagadnienia, m.in. takie jak naming, konstruowanie nazw i sloganów, czy też praktyczne wskazówki na temat tego jak powinien przebiegać proces wyboru dobrej nazwy, gdzie szukać dobrych nazw, jak tworzyć teksty, które sprzedają, gdzie szukać inspiracji do pisania, co sprawia, że reklama jest skuteczna, a także jak wielką moc ma samo słowo, dlaczego warto robić notatki. W książce znajdziemy odpowiedź na te i wiele innych pytań, które pomogą uporządkować, dotychczas zdobytą wiedzę i wzbogacić ją o analizę najciekawszych przypadków.

Książka jest pozbawiona suchy informacji i bezbarwnych opisów. Cała serwowana wiedza poparta jest ogromną ilością przykładów, które intensyfikują przekaz, obrazując, dlaczego coś osiągnęło sukces lub nie i dlaczego coś się sprzedaje lub nie. Liczne wskazówki zamieszczone przez autorów pozwalają w odmienny sposób spojrzeć na wybrane treści. Warto je spisać, zapamiętać i stosować w codziennej pracy.

Case studies

Cała publikacja jest raczej studium przypadków (spora część case studies dotyczy kampanii z lat 90., np. reklamy piwa EB, kleju Atlas, czy proszku do prania Pollena 2000), zbiorem praktycznych wskazówek i wpadek firm. Jeśli jesteś początkującym copywriterem, książka nie sprawi, że z dnia na dzień staniesz się mistrzem pióra. „Copywriting. Jak sprzedawać słowem” Doroty Jędrzejewskiej i Rafała Niemczyka to pomocne kompendium wiedzy dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z copywritingiem lub chcą usystematyzować swoją wiedzę. Zdaniem autorów, dobry pisarz powinien łączyć w sobie trzy cechy: gawędziarza, nauczyciela i czarodzieja. W copywritingu ważna jest praktyka – by dobrze pisać trzeba ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć.

Odczuwam lekki niedosyt związany z brakiem obrazków. Żyjemy w erze doznań wizualnych i kultu obrazu jako takiego. Żałuję, że ciekawe analizy przypadków nie zostały wzbogacone o ilustracje. Ci, którzy zastanawiają się nad dokonaniem zakupu książki, na stronie wydawnictwa mogą zapoznać się z próbką tego co ich czeka po lekturze całości http://bit.ly/1jTOBOg