21 maj
Google wyprzedza Apple - zdjęcie źródło: www.appsplit.com

Google wyprzedza Apple

Co roku agencja MillwardBrown tworzy ranking BRANDZ, który jest zestawieniem 100 najwięcej wartych marek na świecie. W tegorocznym rankingu Apple spada na drugie miejsce, na koszt Google, które wysuwa się na prowadzenie.

Wartość marki Google oszacowano na 158,8 mld USD, co w stosunku do ubiegłego roku oznacza wzrost o 40%. Rachunek w przypadku Apple dał wynik 147,9 mld USD, co z kolei oznacza 20-procentowy spadek w odniesieniu do szacowanej wartości sprzed roku. Na trzecim miejscu znalazł się IBM, na czwartym Microsoft, na piątym McDonald's, na szóstym Coca Cola, a na siódmym Visa. Ostatnie miejsca z pierwszej dziesiątki zajmuje at&t na ósmym miejscu, Marlboro na dziewiątym, Amazon na dziesiątym.

Warto zaznaczyć, że raport nie pokazuje rzeczywistej wartości firm. Jest raczej połączeniem analiz dotyczących lojalności klientów i wskaźnika sprzedaży.