Polski e-handel na fali wznoszącej

Firmy sprzedające swoje produkty w sieci nie powinni mieć powodów do zmartwień. Coraz więcej internautów odwiedza e-sklepy i dokonuje w nich zakupów. Według badania “E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska” to aż 54% internautów, o 9% więcej w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Nie tylko częściej kupujemy, ale też więcej wydajemy. Mamy coraz większe zaufanie do tej formy kupowania i chętnie wybieramy ją ze względu na bezpieczeństwo, wygodę i oszczędność czasu w porównaniu z tradycyjnymi zakupami. Cenimy sobie również atrakcyjne ceny oraz fakt, że łatwo możemy porównywać oferty w różnych e-sklepach. Coraz więcej firm oferuje także bezpłatny zwrot.

W porównaniu z 2014 rokiem Polacy chętniej dokonują zakupów na stronach zagranicznych przedsiębiorstw. Jest to więc szansa również dla rodzimych firm, bowiem skoro my kupujemy u zagranicznych sprzedawców, klienci np. z Niemiec czy Anglii mogą kupować u nas. Prognozy są tym bardziej optymistyczne, że koszty dostaw zaczynają maleć.

Aby pozyskać nowych klientów, właściciele polskich e-sklepów powinni zadbać także o skrócenie czasu oczekiwania na przesyłkę oraz umożliwić jej odbiór nie tylko od kuriera czy na poczcie, ale również w punktach odbioru zlokalizowanych w pobliżu miejsca zamieszkania.

Jeżeli chcecie poznać więcej szczegółów dotyczących preferencji zakupowych internautów, zachęcamy do pobrania całego raportu. E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska