15 lip
TVP straciła na Mundialu  - zdjęcie źródło: www.tvp.pl

TVP straciła na Mundialu

Średnio 3 mln osób oglądało transmisje mundialowych potyczek w TVP. Choć wpływy z reklam zdecydowanie wzrosły, impreza okazała się deficytowym przedsięwzięciem. TVP liczy straty.

Same spotkania transmitowane w TVP1 skupiły przed ekranami 3,36 mln widzów, a te pokazywane przez TVP2 – prawie jeden milion widzów mniej (2,56 mln osób). Większość meczów pokazywał też kanał TVP Sport, gdzie spotkania śledziło 195 tys.

Według danych telemetrycznych mecze Mistrzostwa Świata w Brazylii śledzili głównie mężczyźni, a także widzowie po 50 roku życia zamieszkujący największe miasta i wsie w kraju.

Wpływy reklamowe z meczów transmitowanych w TVP 1, TVP 2 i TVP Sport wyniosły łącznie 153,8 mln zł. Najwięcej na reklamy wydała Grupa Żywiec, Carlsberg i Kompania Piwowarska.

Pomimo dużego wpływu z reklam i ogólnego zainteresowania Mistrzostwami Świata w Brazylii, impreza okazała się deficytowa dla TVP. Informacja o poziomie strat nie została podana.