Twitter kontra Facebook – kto korzysta z tych serwisów

Według najnowszego badania Gemiusa 70% Polaków korzysta z internetu, w tym aż 80% z Facebooka i 14% z Twittera. Każdy z tych portali ma różne grono odbiorców.

Twitter jest popularny przede wszystkim wśród wykształconych mężczyzn po 55 roku życia, najczęściej z dużych miast. Stanowią oni ponad 1/5 użytkowników serwisu. Z Twittera korzystają internauci, którzy chcą być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z kraju i ze świata, żywo je komentują i lubią dyskutować z przedstawicielami życia publicznego. Spora grupa (prawie 60%) to przedstawiciele wolnych zawodów, dziennikarze, publicyści, szefowie korporacji oraz uczniowie i studenci.

Podobnie jest na Facebooku. 40% jego aktywnych użytkowników to przedstawiciele wolnych zawodów, osoby starsze i młodzież. Jednak większość z nich to mieszkańcy mniejszych miast i wsi. Ponad połowa użytkowników to osoby z wykształceniem wyższym, średnim lub zawodowym, jednak najbardziej aktywne są osoby z wykształceniem gimnazjalnym. Jeżeli chodzi o płeć to kształtuje się to mniej więcej po połowie, z niewielką przewagą mężczyzn.
Należy pamiętać, że firmom łatwiej jest dotrzeć do określonej grupy potencjalnych klientów na Facebooku. Serwis umożliwia bowiem kierowanie swoich komunikatów tylko to wybranego grona użytkowników.