YouTube wpływa na decyzje zakupowe ponad 60% młodych ludzi

Według badań Defy Media 62% osób w przedziale wiekowym 18-24 bierze pod uwagę opinie youtuberów zanim zdecyduje się kupić określony towar.

Dla młodych ludzi internet jest codziennością nic więcej dziwnego, że osoby działające w sieci, prowadzące swoje kanały w popularnych serwisach społecznościowych są przez nich uznawane za godne zaufania, a ich zdanie na temat nowego smartfona czy tabletu może ich zachęcić do jego zakupu lub wręcz przeciwnie, skutecznie odwieść od tego pomysłu.

Wydawać by się mogło, że ta tendencja dotyczy głównie nastolatków. Jednak także Millenialsi chętnie oglądają różnego rodzaju filmiki w serwisach społecznościowych. 96% internautów z pokolenia Y spędza 11 godzin w tygodniu na konsumowaniu treści wideo.

Jeżeli więc Twoja firma chce trafiać przede wszystkim do młodych konsumentów, warto pomyśleć o promowaniu się również na YouTubie. Prognozy świadczą bowiem o tym, że zainteresowanie interaktywnymi formami przekazu nie jest tylko chwilową modą, ale staje się ogólnie obowiązującą tendencją, szczególnie wśród młodszych internautów.