Copywriting, czyli, jak napisać skuteczną ofertę i zdobyć tłum

Poświęcasz swój czas i energię na napisanie oferty, przez pierwsze 15 minut siedzisz i patrzysz się w ekran monitora, a strona dalej jest pusta. Kiedy w końcu udaje Ci się skonstruować, według Ciebie dobry tekst, zadowolony zamieszczasz go na stronie. Niestety zero odzewu z drugiej strony. Jak często Ci się to zdarza?

Wyżej wymieniony problem występuje w większej ilości firm niż Ci się wydaje. Pomimo, że oferujesz dobre produkty w przystępnej cenie, to jeśli nie potrafisz ich sprzedać, to Twoja firma nie będzie przynosić zadowalających efektów.

Napisanie dobrej oferty jest kluczowe w zainteresowaniu klienta produktem. Od razu wyprowadzę z błędu tych, którzy uważają, że nigdy nie napiszą dobrej oferty, bo po prostu nie potrafią pisać i tak już było za czasów szkolnych i tak zostanie. Nie ma czegoś takiego jak wrodzona nieumiejętność pisania dobrych tekstów. Wszystkiego można się nauczyć – pisania ofert, porywających tłumy, również. Na czym należy się skupić zabierając się za tworzenie oferty?

Przyciągnij uwagę i wzbudź zainteresowanie

Nawet najbardziej racjonalna osoba może poddać się chwili i kupić produkt pod wpływem emocji, ale jak je w nim wywołać? Przyciągnąć uwagę naszego potencjalnego klienta możemy poprzez zamieszczenie dużego nagłówka, który rzuci się mu w oczy zaraz po wyświetleniu strony. Rozmiar nagłówka to nie wszystko – musi on być również interesujący treścią. Kontrowersyjny nagłówek nie tylko przyciąga uwagę, ale również wzbudza zainteresowanie, co jest kolejnym elementem przyczyniającym się do pozytywnej decyzji naszego klienta. Sformułowanie nagłówka w formie pytania, wywołuje większe zaciekawienie u użytkownika, co zwiększa nasze szanse na sprzedaż produktu.

Wywołaj chęć posiadania

Kolejny etap to wzbudzenie pragnienia posiadania danego produktu u naszego klienta. Jak to możesz zrobić? Jeśli już przyciągnąłeś jego uwagę i wzbudziłeś zaciekawienie, to musisz się postarać, aby dalej było już tylko lepiej.

Teraz kolej jest na zaprezentowanie produktu poprzez przedstawienie jego krótkiej historii. Nie zanudzaj klienta elaboratem wychwalającym produkt, bo to go tylko zniechęci. Warto przedstawić w sposób treściwy korzyści, jakie daje posiadanie produktu. Opisać jego możliwości oraz jakie rozwiązuje problemy.

Opis powinien wzbudzać emocje, ponieważ tylko wtedy możesz spowodować, że klient będzie chciał mieć Twój produkt już teraz. W pisaniu oferty wciel się w rolę klienta. Co chciałbyś usłyszeć? Jakie słowa spowodowałyby, że zdecydowałbyś się na zakup produktu? Po prostu myśl jak Twój klient.

Pomóż podjąć decyzję

Celem oferty jest sprzedaż produktu. Ostatni element oferty to przekazanie jasnej informacji, co nasz klient powinien zrobić. Na końcu każdego opisu dobrze jest zamieścić sformułowanie typu „kup teraz”. Jeśli klient jeszcze się zastanawia, pomoże mu to zdecydować, na Twoją korzyść.

Klienci to wzrokowcy

Ogromną rolę w podjęciu decyzji przez użytkownika odgrywa fotografia oferowanego produktu. Jeśli wstawimy fajne zdjęcie, dobrej jakości, mamy o wiele większe szanse na sprzedaż przedmiotu. Klienci lubią widzieć co kupują.

Pamiętaj, że nawet najlepszy produkt nie sprzeda się sam. Przynajmniej na samym początku jego istnienia trzeba zadbać o to, aby go dobrze wypromować. Jeśli prowadzisz małą firmę i nie masz pieniędzy na drogie kampanie reklamowe, może skupić się na prawidłowym przedstawieniu produktu, a sukces w sprzedaży masz gwarantowany.