Czy małej firmie potrzebny jest content marketing?

Wielu małych przedsiębiorców wciąż nie wie, czym jest content marketing i jak ważną może odgrywać rolę w rozwoju ich biznesu. Nadal często nie zdają sobie oni sprawy, że to jedna z najskuteczniejszych strategii marketingowych, jaką mogą wybrać dla swojej firmy.

Przeszkodą w stosowaniu content marketingu przez niewielkich przedsiębiorców jest również przeświadczenie, że takie działania wymagają posiadania wielkiego budżetu i ogromnej firmy. Myślą więc, że ich firmy zwyczajnie na niego nie stać.

Tymczasem te małe biznesy nie zdają sobie sprawy z tego, że część ich codziennych działań marketingowych, które prowadzą od lat, to właśnie content marketing. Tworzenie postów na Facebooku, pisanie artykułów dla portali z Twojej branży, zamieszczanie informacji na blogu firmowym – wszystkie te czynności to właśnie marketing treści. Cała trudność polega jednak na tym, że nie wystarczy pisać ciekawie. Trzeba przede wszystkim wiedzieć dla kogo piszemy.

Poznaj swoich odbiorców

To pierwsze i najważniejsze zadanie jeżeli chcesz, by content marketing był skuteczny. Czy wiesz, kim są Twoi potencjalni klienci? Co lubią, czym się interesują, jak spędzają wolny czas, ile mają lat, co ich denerwuje. Im więcej informacji zdobędziesz, tym łatwiej będzie Ci stworzyć treść, która rzeczywiście ich zainteresuje. Łatwiej też będzie Ci dostosować styl Twoich wypowiedzi do konkretnych odbiorców.

Zaplanuj swoje działania

Choć w dzisiejszych czasach każda firma powinna być obecna w internecie, nie każda musi działać na wszystkich polach. Zamiast posiadania kont we wszelkich możliwych serwisach takich jak Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest czy Google+, lepiej wybrać 1 czy 2, które najbardziej będą pasowały do specyfiki Twojej branży i skupić się na nich. Znacznie więcej korzyści przyniesie bowiem regularne zamieszczanie interesujących treści np. tylko na Facebooku i blogu firmowym niż rzadko i nieregularnie publikowane informacje w kilku kanałach. Jest to tym bardziej istotne, że ponad połowa małych biznesów nie ma żadnej strategii content marketingowej. Planując swoje działania, możesz więc stać się lepszy od konkurencji i chociaż są to działania wymagające sporych nakładów pracy i czasu, warto starannie zaplanować je w swoim kalendarzu. Dobry content może bowiem zwiększyć ruch na Twojej stronie nawet o 60%.
Ponadto tworzone przez Ciebie treści wysyłają do Twoich potencjalnych klientów sygnał: działam, jestem nowoczesny, znam się na tym, co robię. Budują zaufanie do firmy, a dzięki temu czytelnik będzie bardziej skłonny kupić czy skorzystać z usług przedsiębiorcy, który nie jest anonimowy i do którego ma zaufanie.

Pomagaj klientom rozwiązywać ich problemy

Jeżeli w zapytaniach od Twoich klientów często pojawiają się podobne problemy, warto pomyśleć o napisaniu krótkiego poradnika, dzięki któremu łatwiej będzie im poradzić sobie z trudnościami, które napotykają. W ten sposób możesz budować pozycję eksperta w swojej branży, a różne badania dowodzą, że klienci mają znacznie bardziej pozytywne nastawienie do firm, które generują użyteczne dla nich treści na swoich stronach.
Jeżeli nie wiesz, jak stworzyć taki poradnik czy brakuje Ci pomysłów od czego zacząć przygodę z content marketingiem, zawsze możesz się zwrócić do specjalistów z agencji reklamowej, którzy pomogą Ci stworzyć treści w formie, która będzie najciekawsza dla Twoich odbiorców.
Pomyśl również o treści, która przed dłuższy czas może pozostawać aktualna. Zwiększasz dzięki temu szansę, że wiele osób nie tylko przeczyta ciekawą informację, ale być może również zapozna się z usługami oferowanymi przez Twoją firmę. Z czasem możesz więc zamienić czytających użytkowników w klientów.

Pora więc skończyć z wymówkami i klawiatury w dłoń.