Dobra reklama, czyli jaka?

Stworzenie dobrej reklamy to nie lada sztuka. Jaką będziemy mieć reklamę, takiego efektu w sprzedaży naszych produktów lub usług możemy się spodziewać. Ważne jest, aby reklama przykuwała uwagę odbiorcy, a jej treść była zapamiętana. Jak to osiągnąć?

W zależności od produktu, jaki chcemy zareklamować, mamy różne pola manewru. Na pewno łatwiej zachęcimy do kupna napoju gazowanego, czekolady czy chrupek, niż mleka, masła czy oleju. Dlatego ważne jest, aby zawrzeć największe atuty produktu i przedstawić je w sposób, który trafi do potencjalnego klienta.

Jakie cechy powinna posiadać dobra reklama telewizyjna?

Reklamy telewizyjne charakteryzują się przyjemną dla oka scenerią, dobrą muzyką, atrakcyjnością prezentujących osób oraz specjalnie stworzonymi sloganami, często zabawnymi lub tak oryginalnymi, że zostają zauważone i zapamiętane. Często dobra muzyka to klucz do zapamiętania reklamy przez odbiorcę. Warto pamiętać, że podkład dźwiękowy powinien być przyciągający, ale niedrażniący. W zależności od rodzaju reklamy i produktu lub usługi, do której chcemy zachęcić muzyka powinna być spokojna lub dynamiczna. Treść reklamy powinna być przedstawiona w sposób wzbudzający zaufanie, głosem przyjemnym dla ucha. Monolog lub rozmowa i muzyka powinny ze sobą współgrać. Jaka powinna być kolorystyka otoczenia i tła reklamy? Dobrze jest, kiedy grafika jest w żywych, ale delikatnych barwach. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania, istnieją większe szanse, że nasza reklama zostanie zapamiętana. Wykorzystanie koloru zielonego i niebieskiego przyspiesza zapamiętanie spotu. Warto zadbać, o jakość scenerii, ponieważ wbrew pozorom jest to bardzo znaczący element w przyciągnięciu uwagi odbiorcy.

Skutecznym sposobem na przyciągnięcie potencjalnych klientów jest zaangażowanie w akcję reklamową, popularną osobę. Dobrze jest, jeżeli zawód znanej osoby jest powiązany z produktem lub usługą, jaką reklamujemy. Czyli przykładowo, zaprezentowanie, w spocie, zdrowej żywności, przez znanego i cenionego sportowca, sprawia, że odbiorca zyskuje zaufanie do produktu, a reklama staje się wiarygodna. Warto pamiętać, że odbiorca nie lubi być oszukiwany, a zaufanie do produktu to podstawa do jego późniejszego zakupienia. W przypadku produktów dla dzieci, dodatkowym plusem reklamy jest, kiedy zwróci ona uwagę zarówno dziecka jak i osoby dorosłej. Warto podkreślić w reklamie, chociaż jedną mocną stronę produktu, która na pewno się sprawdzi. Tym sposobem można zyskać zaufanie klienta, i szansę na jego powrót po inne produkty danej marki. Długość spotu reklamowego w telewizji nie powinna być dłuższa niż 30 sekund, a jej treść powinna w jasny i zrozumiały sposób, prezentować co zyskamy kupując reklamowany produkt czy usługę.

Co wyróżnia dobrą reklamę radiową?

Reklama radiowa powinna być krótka, zwięzła i na temat. Reklamując produkt lub usługę, należy się skupić na prostym przekazie kilku najważniejszych informacji bez wypowiadania nadmiernej ilości słów. Ważne jest, aby na końcu takiego przekazu zawrzeć slogan, jakim charakteryzuje się dana marka czy firma, której produkty lub usługi reklamujemy.

Reklama internetowa

Chcąc zareklamować coś w internecie, na samym początku należy określić, co to będzie. W inny sposób będziemy reklamować markę lub firmę, a w inny sposób produkt czy usługę. Jeżeli chcemy reklamować samą markę fimy, powinniśmy zadbać, aby internauta na pierwszy rzut oka zobaczył logo przedsiębiorstwa, a następnie inne informacje. Kiedy naszym celem jest zareklamowanie produktu, użytkownik musi na samym początku zobaczyć, jaki dokładnie produkt jest mu prezentowany, następnie powinno pojawić się logo firmy, do której należy dany produkt, a dopiero w późniejszej części mogą być przekazywane inne informacje. Grafika reklamy powinna być przyjemna dla oka, a także powinna współgrać z prezentowanym produktem lub usługą.

Obecnie reklama to podstawa marketingu. Najlepsza i najskuteczniejsza to taka, która zwiększa sprzedaż, jednocześnie nie przysparzając zbyt wielu krytyków. Celem dobrej reklamy jest przekonanie klienta do słuszności zakupu produktu lub usługi bez oszukiwania, potencjalnego klienta.