Jak rozreklamować nową firmę?

Zakładając nową firmę trzeba liczyć się z tym, że klienci nie od razu będą wskakiwać drzwiami i oknami, dlatego trzeba ich do siebie w jakiś sposób zachęcić. Na samym początku prowadzenia działalności musimy wykonać szereg czynności, które wypromują i rozreklamują nasze usługi czy produkty, a obecnie najlepiej zrobić to w internecie.

Strona internetowa

W czasach, gdzie internet jest jednym z największych mediów, warto właśnie na nim skupić swoją uwagę, planując działania promujące nową firmę. Oczywiste jest, że na samym początku, kiedy nie posiadamy portfela klientów lub mamy ich niewielu, nie dysponujemy zbyt dużą ilością funduszy, ale jeśli chcemy, aby nasza działalność miała szansę w ogóle zaistnieć, to obowiązkową inwestycją jest stworzenie strony www.

Będąc przedsiębiorcą, nie można lekceważyć faktu, że życie zarówno towarzyskie jak i biznesowe trochę przeniosło się do wirtualnego świata, dlatego jeśli właśnie w nim możemy znaleźć klientów naszej firmy, to nie możemy zabierać sobie takiej możliwości.

Takie mamy czasy, że witryna internetowa to obecną formą wizytówki, która zaznacza naszą obecność wśród społeczeństwa, promuje i reklamuje naszą firmę. Warto zadbać o to, aby strona była nowoczesna, wygodna i intuicyjna w obsłudze.

Tworzenie stron nie polega już tylko na zaprogramowaniu kilku informacji dotyczących oferty i kontaktu z naszą firmą. Obecnie, kiedy praktycznie każda firma posiada swoją witrynę www, projektowanie stron to ścisła współpraca grafika, programisty i copywritera, ponieważ to, co liczy się najbardziej to wyróżnienie na tle innych.

Promocja strony

Posiadając już witrynę internetową, dobrze byłoby ją pokazać jak największemu gronu odbiorców, czyli wywindować ją na jak najwyższe pozycje wyszukiwarki. Aby to zrobić potrzebne są nam frazy kluczowe, według których strona będzie pozycjonowana. Warto, przy wyborze słów kluczowych, zasugerować się tym, co sami byśmy wpisali, gdybyśmy potrzebowali usług lub produktów oferowanych przez taką firmę jak nasza, czyli powinniśmy trochę wcielić się w rolę naszego potencjalnego klienta. Wysoka pozycja w wyszukiwarce zapewnia nam ruch na stronie, coraz większą rozpoznawalność marki oraz rosnącą ilość klientów.

Pozycjonowanie stron jest istotne z jednego ważnego powodu – aż 90 procent użytkowników, w ogóle nie klika na następne strony wyszukiwarki. Więc jeśli nie znajdujemy się w pierwszej dziesiątce, to 90 procent naszych potencjalnych klientów w ogóle nie będzie miało możliwości zapoznania się z naszą ofertę i prawdopodobnie wybierze naszą konkurencję.

Obecność w social media

Każda nowo otwarta firma oprócz strony www powinna być obecna w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Instagram, Google+ itp.. To kolejne miejsca, które dają nam możliwość pokazania swojej firmy większemu gronu odbiorców, a co za tym idzie zdobycia nowych klientów.

Posiadając firmowego fanpage’a możemy na bieżąco informować naszych klientów o nowej ofercie, promocji itp.. Jest to również świetny sposób na nawiązanie relacji z użytkownikami, wzbudzenie zaufania oraz budowanie marki firmy.

Dobrym rozwiązaniem na wypromowanie nowo otwartej firmy jest także prowadzenie firmowego bloga. To kolejna bramka, przez którą nasz potencjalny klient może do nas dotrzeć. Oczywiście blog wiąże się już z regularnym poświęcaniem pewnej ilości czasu, z dzieleniem się swoją ekspercką wiedzą, a także ewentualnym spotkaniem się z krytyką, ponieważ zawsze może znaleźć się ktoś, komu akurat nie będzie się podobać to co piszemy. Z drugiej strony blog daje nam możliwość poznania naszych klientów, dowiedzenia się jakie są ich oczekiwania i potrzeby, dzięki czemu możemy się do nich dostosować i w ofercie swojej firmy zawrzeć te elementy, które właśnie interesują naszego odbiorcę.