Promocja strony w internecie

Każdy, kto posiada stronę internetową swojej działalności zastanawia się, w jaki sposób może zwiększyć jej liczbę wyświetleń, ponieważ większy ruch na stronie równoznaczny jest z przypływem klientów. Co więc możemy zrobić, aby naszą stronę odwiedzało więcej użytkowników?

Wpisz się do katalogu

To, co możemy w pierwszej kolejności zrobić, a wiele osób, które nie są znawcami branży IT, o tym nie wie, to rejestracja strony w najpopularniejszych katalogach stron. Mamy do wyboru zarówno katalogi bezpłatne jak i takie, w których za dodanie wpisu musimy zapłacić. Ten zabieg pozwoli nam znaleźć się na lepszych pozycjach wyszukiwarki, ale niestety przy tego typu działaniach, trzeba uzbroić się w cierpliwość, ponieważ efekty mogą się pojawić dopiero po kilku miesiącach.

Zadbaj o treść

Przy tworzeniu strony www, warto pamiętać o tym, aby była ona merytorycznie wartościowa, gdyż ciężko jest wypromować stronę o zbyt krótkiej i nieciekawej treści. Nie twórzmy też na naszej stronie elaboratów o wszystkim i o niczym. Oczywiście to też nie o to chodzi. Użytkownik wpisując daną frazę w wyszukiwarkę, oczekuje konkretnych informacji, więc jeśli zostanie przekierowany na stronę, na której ich na pierwszy rzut oka nie znajdzie najpewniej, opuści ją na rzecz konkurencji.

Prowadź bloga

Bardzo popularną praktyką w ostatnim czasie służącą między innymi wypromowaniu strony www jest prowadzenie firmowego bloga. To dodatkowe miejsce, w którym możemy reklamować zarówno naszą stronę jak i samą działalność. Oczywiście nie zalewajmy naszych czytelników jedynie treściami dotyczącymi oferty czy promocji naszych usług czy produktów. Firmowy blog to miejsce, w którym możemy wykazać się fachową wiedzą, zyskać zaufanie i szacunek odbiorców, dzięki czemu wzmacnia się marka naszej firmy. Ale oczywiście i w tym przypadku efekty nie pojawią się od zaraz. Znajomość i rozpoznawalność marki kreowana jest miesiącami, a nawet latami, dlatego trzeba być cierpliwym. Warto też pamiętać, że podjęcie się prowadzenia bloga oznacza regularną publikację artykułów. Nie można dopuścić do tego, żeby blog umarł, ponieważ może to w dużym stopniu zniechęcić czytelników do naszej firmy, a raz utracony odbiorca najczęściej już nie wraca.

Załóż fanpage

Firmowy blog to niejedyny sposób na zwiększenie miejsc, przez które użytkownik może trafić na naszą stronę. Również Facebook, może nam pomóc w promocji naszej witryny internetowej. Pierwsza kwestia, od której musimy zacząć to założenie firmowego konta na portalu społecznościowym. Jest to bardzo proste, dlatego nikt nie powinien mieć z tym większego problemu. Jedynym haczykiem jest konieczność posiadania prywatnego konta, aby móc założyć fanpage. Niestety nie da się tego zrobić bez posiadania własnego profilu na Facebooku. Ale są też tego plusy, ponieważ, posiadając grono znajomych od razu możemy ich zachęcić do polubienia naszej strony, a Ci z kolei mogą zachęcić swoich znajomych i liczba odbiorców naszej strony znacznie się powiększa.

Treści, jakie udostępniamy na naszym firmowym koncie nie powinny być bezpośrednią reklamą naszej strony. Oczywiście, aby ją rozreklamować, prowadzimy Facebooka, ale róbmy to w bardziej subtelny sposób, czyli w pierwszej kolejności zadbajmy o pozyskanie zaufania i sympatii internautów poprzez udostępnianie treści, które ich zainteresują, a dopiero później próbujmy sporadycznie udostępniać treści dotyczące oferty i promocji firmy.

Tutaj również bardzo ważna jest systematyczność i regularność. Nie zapominajmy o swoich fanach i zamieszczajmy treści dość często. Oczywiście nie przesadźmy i w drugą stronę, ponieważ nadmierne spamowanie głównej przez naszego fanpage, może spowodować utratę „lubię to”, gdyż nic nie jest dobre w nadmiarze.