Treści wizualne w Content Marketingu - zdjęcie źródło: www.e-xanthos.co.uk

Treści wizualne w Content Marketingu

Content marketing jest sztuką efektywnej komunikacji z potencjalnymi klientami. Liczą się jednak nie tylko wartościowe treści, ale też przemyślana strategia w postaci pozycjonowania, tworzenia blogów branżowych oraz rozpowszechniania treści w mediach społecznościowych.

Jak się jednak okazało, w obliczu tak dużej ilości informacji, jaką codziennie oferuje nam Internet, coraz większą rolą odgrywają treści wizualne (tzw. visual content), które stają się niezbędnym elementem skutecznej strategii marketingowej. Tak wysoka skuteczność wiąże się m.in. ze specyfiką naszego mózgu.

Najnowsze badania pokazują, że przeglądamy dostępną treść jedynie pobieżnie, skupiając się na informacjach zaprezentowanych w najbardziej przystępny dla nas sposób. Wiąże się to również z naszą zdolnością koncentracji, której czas w ciągu ostatnich lat, bardzo się skrócił. Coraz więcej osób nie czyta treści zawartych na stronach internetowych, skupiając się na filmach video, zdjęciach i memach. Treści wizualne powinny więc stanowić kluczowy element stosowanej strategii marketingowej.