Wartość logo

Logo to znak, dzięki któremu firma jest rozpoznawalna. To ono buduje markę działalności w świadomości społeczeństwa, a rozpoznawalność powoduje, że wybierane są produkty właśnie tej marki, a nie konkurencyjnej.

Sukces firmy

Oczywiście dobre logo nie gwarantuje sukcesu firmy, ale na pewno może przyczynić się do jego osiągnięcia. Jeśli popatrzymy na światowe marki, to ciężko sobie wyobrazić ich istnienie bez loga. Przykładowo - Apple - chyba nie ma osoby, która widząc symbol nadgryzionego jabłka nie miałaby pierwszego skojarzenia z firmą Apple. Kolejny przykład charakterystycznych liter Coca-Coli - do tego stopnia jest on uwieczniony w świadomości społeczeństwa, że widząc inne słowa napisane podobną czcionką białymi literami na czerwonym tle, nasuwa się nam na myśl logo Coca-Coli. Czy produkty tych marek sprzedawałyby się w tak dużych ilościach gdyby nie ich logo?

Znak towarowy, na pewno jest nieodłącznym elementem sukcesu firmy, ale trzeba pamiętać, że samo logo, bez poparcia przez wysoki standard produktów nic nie zdziała. Podobnie jest w drugą stronę. Posiadając świetne produkty, ciężko będzie nam je sprzedać bez rozpoznawalności marki, którą właśnie zapewnia nam logo.

Wygląd logo

Dobre logo, czyli jakie? Przede wszystkim takie, które przykuje uwagę i zapadnie w pamięć. Z racji tego, że logo najczęściej występuję w bardzo małych rozmiarach, musi być dobrze czytelne. Potencjalny klient nie może się domyślać, co ono zawiera, dlatego niech nie będzie ono zbyt skomplikowane i rozbudowane. Zawieranie w logo zbyt dużej ilości elementów powoduje, że jest ono zarówno ciężkie w odczytaniu, interpretacji, jak i w zapamiętaniu.

Jak już jesteśmy przy zapadaniu w pamięć, najistotniejsza jest tu typografia logo. Ważna jest zarówno wielkość, czcionka jak i układ liter. Wszystko składa się na jedną niepowtarzalną całość. Bardzo ważne jest również zestawienie kolorów. Niektórzy uważają, że barwa jest ważniejsza od zawartości treści.

Kolejną cechą dobrego logo jest możliwość jego przerobienia. Oczywiście, nie chodzi o jego całkowitą zmianę, ale o możliwość małych modyfikacji, zgodnie z pojawiającymi się trendami. Dobre logo powinno w łatwy sposób dać się urozmaicić o jakieś nowe elementy. Choć również o wartości logo świadczy jego bezterminowa aktualność, logo zawsze powinno być aktualne takie, jakie jest, bez względu na czasy, w których występuje.

Dostosuj logo

Zdarza się, że logo firmy nie pomaga jej w osiągnięciu sukcesu. W takim przypadku nie powinniśmy zwlekać z jego modyfikacją lub całkowitą zmianą. Jeśli to logo, które posiadamy obecnie, nie przynosi odpowiednich efektów to znaczy, że jest z nim coś nie tak. Logo ma pomagać w osiągnięciu sukcesu a nie przeszkadzać.

W przypadku, gdy jednak przez pewne grono odbiorców firma jest rozpoznawalna właśnie dzięki logo, nie powinno się go całkowicie zmieniać, ale wprowadzić niewielkie poprawki.

Oczywiście, jeśli uważamy, że logo jest całkowicie złe, staromodne i chcemy je zupełnie zmienić, warto wtedy na jakiś czas stosować, zarówno nowe jak i stare logo, przez co obecni klienci, naturalnie przestawią się na nowy wygląd.