Zwiększanie ruchu na stronie www

Posiadanie strony www to jedno, a posiadanie jej odbiorców to drugie. Jak spowodować, żeby naszą witrynę odwiedzali internauci? Poniżej przedstawię kilka sposobów na zwiększenie ruchu na stronie.

Wartościowe treści

Treści, które zamieszczane są na stronie muszą być merytorycznie wartościowe. Zawsze trzeba pamiętać, że to co zamieszczamy nie jest tylko dla robotów, ale dla realnych użytkowników. Tworząc treści, które podobają się internautom, automatycznie przyciągamy ich na stronę. Co więcej, zadowolony użytkownik wróci na naszą stronę lub nawet udostępni link do niej swoim znajomym.

Intuicyjność strony

Oprócz wartościowej treści merytorycznej, tym co jeszcze zachęca użytkowników do odwiedzania strony jest jej przejrzystość i intuicyjna nawigacja. Internauta, który gubi się na stronie, niemal natychmiastowo ją opuszcza i przechodzi na stronę konkurencji. Dodatkowo, niezadowolony użytkownik nikomu nie poleci naszej witryny. Tym bardziej ważne jest, żeby w taki sposób nie tracić ruchu na stronie.

Zasady SEO

Zamieszczane treści powinny być zgodne z zasadami SEO, ponieważ jak wiadomo, strony nie są przeglądane jedynie przez realnych użytkowników, ale także przez roboty wyszukiwarek, które decydują o pozycji strony w wynikach wyszukiwarek. Wiadomo, że im lepsza pozycja tym większa szansa na lepszy ruch na stronie.

Linki

Linki do naszej strony również decydują o pozycji naszej strony w wyszukiwarce. Kiedy roboty wyszukiwarki otrzymują linki do strony z różnych źródeł, wtedy taka witryna uzyskuje lepsze notowania. Dodatkowo pozostawianie linków do strony daje możliwość wejścia na stronę z różnych miejsc, w których pozostawiony jest do niej link.

Google Adwords

Co prawda linki sponsorowane jak sama nazwa wskazuje są usługą płatną, ale potrafią się znacznie przyczynić do zwiększenia ruchu na stronie, a opłata pobierana jest dopiero w momencie, kiedy użytkownik kliknie w naszą stronę, czyli wykona czynność, na której nam zależy. Kluczem do sukcesu Google Adwords jest ułożenie odpowiednich fraz reklamowych. Ruch generowany przez linki sponsorowane zwiększa się nawet o kilkaset procent.

Słowa kluczowe w treści

Oprócz tego, że treść musi być wartościowa, to powinna zawierać także słowa kluczowe. Oczywiście nie należy przesadzać z ich ilością, ponieważ zbyt wiele fraz kluczowych też nie jest dobre. Najlepiej znaleźć złoty środek. Kilka słów kluczowych na całą treść. Warto pamiętać także, aby były one spójne z całością, ponieważ cały czas musimy pamiętać, że treści czytane są również przez realnych użytkowników, a nie tylko przez roboty.

Regularność

Dobrze jest znaleźć czas na regularne zamieszczanie treści i zacząć traktować zamieszczanie ich, jako forma hobby. Systematyczne aktualizowanie i dodawanie tekstów pozwoli zatrzymać tych czytelników, którzy zdążyli już polubić naszą stronę. Natomiast zaniedbywanie naszych odbiorców, może mieć zupełnie odwrotne skutki. Dlatego jeśli już decydujemy się na prowadzenie strony www nastawmy się na jej regularne aktualizowanie.

Fora internetowe

Bardzo dobrym sposobem na zwiększenie ruchu na stronie jest udzielanie się na forach branżowych – oczywiście rzeczowo i na temat. Jeśli mamy podlinkowaną nazwę użytkownika naszą stroną, lub też link do witryny umieszczony w stopce, bardzo łatwo możemy zdobyć nowych użytkowników, odwiedzających naszą stronę. Naturalnie, szansę na zwiększenie ruchu na stronie mamy tylko wtedy, jeśli to co piszemy faktycznie jest sensowne i może się komuś spodobać i przydać. Jest to sposób na zwrócenie na siebie uwagi, który powoduje, że zaciekawiony użytkownik klika nasz profil na forum, który kieruje go do strony www.

Fanpage

Jeśli jeszcze nie masz fanpage swojej strony to jak najszybciej powinieneś go założyć, ponieważ w dzisiejszych czasach to wręcz nie do pomyślenia. Ale oczywiście nie tylko, dlatego warto mieć Facebooka, że mają go wszyscy i nie powinno się odstawać, ale z takiego powodu, że jest to świetny sposób na zwiększenie ruchu na stronie. Naturalnie dobrze jest także spróbować działać na innych portalach społecznościowych typu Twitter, Instagram, czy Google+. Wybranie portalu, na którym będziemy promować naszą firmę powinno być zależne od branży w jakiej ona działa.