50% internautów w Polsce wie, czym zajmują się vlogerzy

Dom mediowy OMD przeprowadził badania, z których wynika, że ponad 57% ankietowanych odpowiedziało prawidłowo na pytanie, kim są vlogerzy. To o ponad 11% więcej w porównaniu z wynikami z zeszłego roku.

Internauci najczęściej oglądają wideo w serwisie YouTube (82,1%), rośnie również liczba subskrybentów, na drugim miejscu jest natomiast Wrzuta (17,1%). Z komunikatami reklamowymi prezentowanymi przed filmikiem ma kontakt 46,2% ankietowanych internautów, zaś z reklamą pojawiającą się na pasku podczas wyświetlania filmu 38,5% badanych.

Sukces takich twórców wideo blogów jak chociażby Sylwester Wardęga (ogromna popularność filmu z psem przebranym za gigantycznego pająka) sprawia, że coraz więcej Polaków wie, jak wygląda ich praca. Mimo tego aż 42,4% przyznało, że nie ogląda publikowanych przez nich filmów i pod tym względem sytuacja wygląda podobnie jak w roku ubiegłym.

Większość ankietowanych zdaje sobie również sprawę z tego, że źródłem zarobku dla vlogerów bardzo często są reklamy – ponad 80% domyśla się, że zamieszczają oni na swoich video blogach komunikaty reklamowe, za które otrzymują odpowiednie wynagrodzenie . Aż 70,3% badanych uważa, że mają do tego etyczne prawo.

Wiąże się z tym jednak ograniczone zaufanie do prezentowanych przez vlogerów treści. Badani w większości deklarują, że wolą sprawdzać prawdziwość zamieszczanych przez nich informacji gdzie indziej. Pełne zaufanie do nich ma tylko 13,8% ankietowanych.