Czy e-mail marketing ma jeszcze potencjał?

Zdaniem wielu marketerów w dobie powszechnego korzystania z mediów społecznościowych czy aplikacji mobilnych, wysyłanie e-maili z ofertami handlowymi staje się przeżytkiem. Są jednak i tacy, np. Alyssa Nahatis, którzy twierdzą, że dzięki nowoczesnym narzędziom e-marketing może się rozwijać jak nigdy dotąd.

E-mail marketing w nowej odsłonie może być szansą na lepsze poznanie klientów, ich preferencji, gustów, oczekiwań. Jest to możliwe dzięki narzędziom wspomagającym personalizację oraz automatyzację. Narzędzia te na podstawie doświadczeń danego użytkownika, odwiedzanych przez niego stron, pozwalają tworzyć komunikaty lepiej dostosowane do indywidualnych potrzeb określonego odbiorcy, takie z którymi naprawdę będzie się chciał zapoznać.

E-mail marketing powinien się dobrze sprawdzić m.in. w branży handlu elektronicznego. Sytuacja, w której internauta szuka danego asortymentu w e-sklepie i po zapisaniu się na newsletter otrzymuje atrakcyjny rabat na przedmiot z interesującego go działu jest tylko jednym z przykładów.

Badacze twierdzą, że zwrot z inwestycji za każdą wydaną na ten rodzaj marketingu złotówkę wynosi aż 38 złotych. Coraz więcej internautów deklaruje również, że pocztę najczęściej sprawdza przy użyciu smartfona, a więc ma do niej dostęp niemal cały czas. Aby dotrzeć do nich ze swoją ofertą, warto zadbać o responsywną wersję firmowej strony www i być może raz jeszcze przemyśleć włączenie e-mail marketingu do strategii marketingowej swojego przedsiębiorstwa.