Dlaczego nie kupujemy w Internecie?

Mimo, że zakupy w Internecie stają się coraz bardziej popularne, dla części Polaków niektóre ich aspekty wciąż stanowią problem.

Prawie połowa internautów, ankietowanych przez Gemius (48%), jako argument przemawiający przeciwko zakupom online podaje brak możliwości obejrzenia towaru.
Dla 17% badanych przeszkodę stanowi fakt, że nie mogą na żywo porozmawiać ze sprzedawcą, a 7% obawia się, że cały proces zakupowy będzie dla nich zbyt skomplikowany.

Mimo deklarowania tego rodzaju obaw, do zakupów w sieci pozytywnie nastawione są osoby starsze, po 50 roku życia. W porównaniu z pokoleniem dwudziesto- i trzydziestoparolatków wydają oni 4 razy więcej na internetowe zakupy.

Badanie potwierdza także inną tendencję według której cena przestaje być jedynym i najważniejszym kryterium, jakie decyduje o kupnie towaru w danym e-sklepie. Wpływa na to również odpowiednia jakość obsługi. Prawie 1/5 ankietowanych deklaruje, że wybierze zakupy u tego sprzedawcy, który bardziej troszczy się o potrzeby swoich klientów.

Sprawne odpowiadanie na pytania internautów, wyjaśnianie ich wątpliwości, dostosowywanie danej oferty do ich indywidualnych potrzeb w coraz większym stopniu wpływają na pozyskiwanie nowych, lojalnych klientów i sukces danej firmy.