Instytut Millward Brown przedstawił prognozy na 2016 rok

Jak co roku i w tym Instytut Millward Brown prezentuje swoje prognozy dotyczące zarówno rynku mediów tradycyjnych, jak i elektronicznych.

Jednym z najważniejszych aspektów w 2016 roku, o który będą musiały zadbać firmy, będzie odpowiednia optymalizacja reklamy mobilnej i video. Instytut zwraca również uwagę na zwiększenie dbałości o tzw. mapę podróży konsumenta (consumer journey map) tak by droga od poznania marki do zakupu była dla niego łatwiejsza i przyjemniejsza. Pozwoli to specjalistom od marketingu lepiej dobierać miejsca kontaktu klientów z produktem tak, by np. mogli go kupić od razu na stronie, na której szukają na jego temat informacji.

Jeżeli chodzi o telewizyjne komunikaty reklamowe, dzięki wzrostowi popularności smart TV (connected TV), wydawcy będą dążyć do dostosowania treści promocyjnych do indywidualnych preferencji konkretnego widza.

W tym roku marki będą z pewnością więcej inwestować w swoją obecność w internecie. Większe wydatki zostaną także przeznaczone na reklamę video, szczególnie tę wyświetlaną na urządzeniach mobilnych.

Jednak przy coraz większej niechęci internautów do wszelkich form promocji i instalowaniu przez nich programów blokujących tego rodzaju treści, kluczowe będzie z pewnością tworzenie takich komunikatów reklamowych, które staną się dla odbiorców inspiracją.