Jakie działania najlepiej wpływają na budowanie marki?

Zdaniem amerykańskich badaczy, aby odnieść sukces na tym polu, trzeba inwestować w CSR, media społecznościowe oraz budowanie zaufania.

W czasach porównywarek cenowych i różnego rodzaju serwisów, w których możesz przeczytać subiektywną opinię lub obejrzeć filmik na temat niemal każdego produktu, przedsiębiorcom coraz trudniej jest budować świadomość swojej marki. Klienci coraz rzadziej przywiązują się do konkretnej firmy, a o jej wyborze często decyduje zdanie innych internautów.

Mimo tych tendencji, przedsiębiorcy mogą skutecznie dbać o rozwój swojej marki, na co pozytywny wpływ ma aktywność w mediach społecznościowych oraz działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR). Dobrze podsumowuje to komentarz jednego z ankietowanych z przeprowadzonego niedawno badania w Stanach Zjednoczonych, zamieszczony w raporcie TollFreeForwarding.com: „Wolę wybrać tę firmę, dla której ważne jest środowisko, bo wiem, że w swojej ofercie ma dobrej jakości produkty”.

Istotne jest także budowanie zaufania klientów. Dobrą praktyką jest informowanie konsumentów o tym, że dana treść jest komunikatem reklamowym a nie zwykłym tekstem, nie dla każdego bowiem, jest to oczywiste. Potwierdzają to liczne badania, np. naukowców z University of Georgia Grady College. Wyszczególnienie treści reklamowych jest jasnym sygnałem dla internauty, że dana firma traktuje go z szacunkiem i jest uczciwa.

Dziś, kiedy millenialsi, którzy dbają o środowisko i relacje z innymi, stanowią coraz większą grupę konsumentów, warto angażować się w CSR i budować pozytywne relacje z internautami w mediach społecznościowych.