Komunikator od Facebooka z reklamami

Jak powszechnie wiadomo, większość dochodów portalu pochodzi z reklam, a serwowanie ich w dotychczas wolnej od reklamowego spamu przestrzeni to kolejny pomysł na zwiększenie zysków.

Odpowiedzialny za Massengera Wiceprezes ds. produktu - David Marcus zapowiedział nadchodzące zmiany na konferencji, która w sierpniu odbyła się w Lizbonie. Podczas spotkania wyjaśnił, że reklamodawcy będą mieli możliwość promowania swoich produktów właśnie poprzez sponsorowane posty wyświetlane w Messengerze. Jednocześnie zapewnił, że Facebook będzie posiadał pełną kontrolę nad funkcjonowaniem modułu reklamowego, tak, by użytkownicy promocyjnymi treściami nie zostali zbombardowani.

Reklamodawca, będzie miał możliwość wysłać sponsorowany post do osoby, z którą posiada otwartą konwersację, w teorii więc użytkownik nie mający z firmą nic wspólnego, nie otrzyma od niej wiadomości reklamowej. Co więcej, będzie on miał możliwość zablokowania takich wiadomości.

Funkcja postów sponsorowanych jest już dostępna dla reklamodawców, jednak minie trochę czasu, zanim zacznie być na co dzień wykorzystywana w działaniach reklamowych marek.