Monitorowanie pozycji słów kluczowych w wyszukiwarkach

Niezależnie od tego, czy prowadzimy bloga, firmową stronę, czy sklep internetowych, jeśli nie ma na nich ruchu to tak jakby ich w ogóle nie było.

Skąd bierze się ruch na stronie? Obecnie aż 90% wejść pochodzi z wyszukiwarek, w których użytkownicy poszukują potrzebnych im informacji. Jednak stron jest tyle, że ciężko byłoby je zliczyć i w każdej minucie powstają następne, jak więc nakłonić internautę, żeby wszedł właśnie na naszą?

Możemy zająć się wywindowaniem strony do top 10 wyników wyszukiwania, przez co link do naszej strony pojawi się na pierwszej stronie i będzie miał duże szanse, na to że użytkownik właśnie w niego kliknie. Pozycjonowaniem można zająć się samemu lub zlecić go specjalistom.

Bardzo ważna rzecz, o której trzeba pamiętać to monitorowanie pozycji fraz kluczowych, na jakie pozycjonujemy naszą stronę. Aby mieć odpowiednią kontrolę nad tym, co dzieje się z witryną powinniśmy codziennie monitorować słowa kluczowe.

Monitorowanie pozycji zazwyczaj nie sprawia żadnych trudności zwłaszcza, że dostępne są serwisy, które w tym pomagają (np. Webpozycja.pl), gdzie bez problemu możemy sprawdzić, na którym miejscu znajduje się nasza strona.

Ilość słów kluczowych, jakie zamierzamy monitorować zależy od naszego wyboru jednak najlepiej jest wybrać kilka do kilkunastu fraz i uważnie je obserwować, dzięki czemu można na bieżąco reagować na wszelkie zmiany.