Pokolenie Z - jacy są ci młodzi ludzie

Ostatnio pojawiały się liczne opracowania na temat Pokolenia Y. Rośnie jednak kolejna grupa konsumentów, urodzonych po 1995 roku, określana mianem Pokolenia Z lub generacją Snapchata. Co wyróżnia tych młodych ludzi?

W Polsce Pokolenie Z to już 8,5 mln osób. Podobnie jak ich starsi koledzy niemal nieustannie są oni „online” i niemal nigdy nie rozstają się ze swoimi smartfonami. Jedną z ich ulubionych i najczęściej używanych aplikacji do wysyłania zdjęć i filmów jest Snapchat. Od innych narzędzi tego typu odróżnia go to, że przesłane pliki znikają z ekranu po kilku sekundach.

Pokolenie Z jest niecierpliwe, nastolatkowie pragną szybkiego i łatwego dostępu do interesujących ich informacji. Żmudne przeszukiwanie zasobów sieci z pewnością nie jest dla nich.
Niezwykle ważni są dla nich idole, chcą by ulubione gwiazdy zwracały się do nich bezpośrednio i mówiły ich językiem. Sami również często marzą o sławie.

Wolą komunikować się przy użyciu obrazu a nie słowa i m.in. dlatego tak chętnie korzystają ze Snapchata. Jego charakter, pozwalający na przesyłanie ulotnych wiadomości, których nie można ponownie zobaczyć, sprawia, że młodzi internauci korzystając z niego czują się bezpiecznie. Nawet jeżeli opublikują coś niezbyt mądrego ten komunikat zaraz zniknie. Nie muszą więc martwić się, że zostaną przez kogoś źle ocenieni.

Na te potrzeby coraz częściej reagują marki, prowadząc swoje kampanie reklamowe również przy użyciu Snapchata oraz angażując w nie najbardziej lubiane przez nastolatków gwiazdy.