Polacy chętnie korzystają z akcji promocyjnych

Według najnowszego "Monitora promocji", badania realizowanego przez ARC Rynek i Opinię, 58% Polaków to tzw. łowcy promocji. Spośród akcji promocyjnych najchętniej wybierają te, w których nagroda, nawet niewielka, jest gwarantowana.

Polscy konsumenci najchętniej biorą udział w konkursach, które nie wymagają wypełniania długich formularzy zgłoszeniowych lub można je wypełnić online. Nie lubią również podawać zbyt wielu danych na swój temat, szczególnie tych dotyczących peselu czy wysokości dochodów. Ich zainteresowaniem cieszą się także akcje, w których kupon konkursowy wystarczy wrzucić do umieszczonego w sklepie pojemnika.

W porównaniu z poprzednimi latami znacznie mniejszym zainteresowaniem cieszą się konkursy, w których wygrana jest wartościowa, ale dostępna tylko dla nielicznych. Konsumenci wolą mniejszą, ale pewną nagrodę i chociaż często wybierają konkursy niewymagające wysiłku, dużym zainteresowaniem cieszą się również te, które wymagają od nich podjęcia działania, np. zbierania zakrętek czy opakowań. Wówczas otrzymany upominek cieszy znacznie bardziej niż szansa na wielką wygraną.