Rośnie popularność internetu rzeczy

Według badań - 40% firm w USA deklaruje wykorzystanie internetu rzeczy w działaniach sprzedażowych w ciągu najbliższych 2 lat. W Polsce, według szacunków, do 2018 roku tego rodzaju rozwiązania mają być warte ponad 12 mld złotych.

Internet of things – czyli internet rzeczy jest koncepcją, w której urządzenia, przy użyciu mobilnego internetu, Bluetootha czy Wi-Fi, pozwalają użytkownikowi odbierać gromadzone i odpowiednio przetwarzane dane, np. system komputerowy w samochodzie będzie mógł sam umówić właściciela na wizytę w serwisie.

Z jednej strony takie gadżety będą ułatwiać nam życie, z drugiej, ze względu na gromadzone na nasz temat informacje, staną się także niezwykle interesujące dla specjalistów od marketingu, dzięki nim bowiem, będą oni mogli tworzyć oferty bardziej dopasowane do indywidualnych oczekiwań klienta.

Internet rzeczy będzie miał również wpływ na reklamę, która będzie emitowana nie tylko na ekranach naszych komputerów czy smartfonów, ale także na smartwatchach czy na wyświetlaczach w samochodzie lub lodówce.

Choć w Polsce takie rozwiązania dopiero zaczynają się rozwijać, nie ma wątpliwości, że ten trend będzie zyskiwał coraz większą popularność.