Szybka odpowiedź podstawą dobrej obsługi e-klienta

Według badań Ovum i Opinium Research niemal 90% klientów kupujących w sieci pozytywnie ocenia marki, które dbają o obsługę klienta. Jako najważniejszą kwestię wpływającą na ten pozytywny odbiór podają szybką odpowiedź na ich pytania.

Jest to o tyle ważne, że dzięki temu firma nie tylko jest odbierana jako przyjazna i profesjonalna, ale również ma możliwość dotarcia do nowych klientów. W jaki sposób? Internauci, którzy mają pozytywne doświadczenia z zakupami w danym e-sklepie, chętnie dzielą się nimi z innymi użytkownikami. Niezdecydowany konsument chętniej wybierze więc ten sklep, który jest dobrze odbierany przez innych kupujących.

Zgodnie z danymi ze wspomnianego badania ponad 60% zadowolonych klientów poinformuje o tym swoich najbliższych, a niemal 40% zamieści w sieci pozytywny komentarz. 27% zapisze się również do oferowanego przez dany sklep programu lojalnościowego. Warto więc szczególnie zadbać o jakość obsługi klienta w swoim e-sklepie.