Szybkość i wygoda nawigacji podstawami dobrej strony

We wrześniu amerykańskie firmy Soasta i The Harris Poll przeprowadziły badanie dotyczące preferencji użytkowników odnośnie korzystania ze stron internetowych. Wyniki potwierdzają panujące w projektowaniu trendy czyli prostotę, przejrzystość i wygodę nawigacji.

Ponad 75% ankietowanych stwierdziło, że najważniejszą cechą dobrej strony www jest wygoda poruszania się po niej. Na drugim miejscu znalazła się szybkość ładowania poszczególnych elementów –ważna dla 73% badanych.

Responsywność, niezawodność, fakt, że witryna zawsze działa oraz prosty i przejrzysty layout to kolejne wyznaczniki decydujące o wysokiej ocenie danej strony. Może nieco dziwić fakt, że tylko dla 13% ważne były treści spersonalizowane.
44% respondentów podkreśliło, że w odniesieniu do sklepów internetowych, ważna jest dla nich także możliwość szybkiego odnalezienia interesującego ich produktu.

Negatywnie odbierana była zbyt duża ilość reklam na stronie oraz treści niejasne i zaprezentowane w niewygodny do czytania sposób.