02 cze
Profile firmowe w social mediach a seo - zdjęcie źródło: www.plus.google.com

Profile firmowe w social mediach a SEO

Linkowanie na Facebooku, obecnie najbardziej znanym portalu społecznościowym, wiąże się m.in. z prezentowaniem na fanpage'u firmowym podstron z asortymentem, które mogą generować ruch wśród osób zainteresowanych wybranymi produktami czy usługami. Zamieszczane tam linki nie wpływają jednak na samo pozycjonowanie się strony, więc zasadniczo dominujące twierdzenie, że social media nie pozycjonują jest słuszne. Ma to związek z ich charakterystyką, dla których dominuje typ nofollow, czyli rodzaj linków pomijany przez algorytmy wyszukiwarki Google.

Google+ pozycjonuje

Inaczej sytuacja z linkowaniem przedstawia się na innym, jeszcze mało popularnym portalu społecznościowym. Mowa o Google+. Zamieszczanie na nim linków odbywa się na podobnej zasadzie jak na Facebooku, ale pierwszy link do danej strony jest zawsze typu dofollow. To już od nas zależy, czy będzie to link do podstrony z naszym produktem, czy link do strony głównej. Tego typu linki można zamieszczać w dwóch miejscach – we Wpisach, które są posegregowane datami, a także na stronie profilowej użytkownika / firmy w działach O mnie lub Moja historia. Jednocześnie warto zwrócić uwagę, że dział Linki wcale nie jest najlepszym miejscem na zamieszczenie odnośników do swojej strony – takie linki często uzyskują atrybut nofollow. Zamieszczenie linku w treści posta jest znacznie lepiej postrzegane przez algorytmy Google i to tam przede wszystkim warto zaprezentować swoją ofertę.

seo w social mediach

Portale biznesowe

Reklamując strony firmowe należy przyjrzeć się także portalom biznesowym, takim jak biznes.net, wspierambiznes.pl, które często udostępniają linki typu dofollow. Nie są to może strony, umożliwiające nawiązanie kontaktu z klientem na satysfakcjonującym poziomie, ale dostępne na nich fora, pozwalają na zaznaczenie swojej obecności na rynku.