Zmiany w pozycjonowaniu - jak się do nich dostosować

Wyszukiwarka Google stara się jak najlepiej odpowiadać na potrzeby swoich użytkowników, dlatego wciąż zmienia swoje algorytmy tak, by być dla niego jak najbardziej przyjaznym i wartościowym źródłem informacji.

Zadbaj o integrację SEO i marketingu

Pozycjonowanie nie jest już osobnym działaniem, które ma zapewnić firmie znalezienie się w Top10. Optymalizacja kodu strony internetowej, pozycjonowanie na odpowiednie frazy kluczowe czy linkowanie to dziś niestety za mało, by być w tym aspekcie skutecznym. Aby odnieść zamierzony skutek działania SEO muszą się stać integralną częścią strategii marketingowej Twojej firmy.

Postaw na mobilną wersję strony

Ponad połowa zapytań wpisywanych w Google pochodzi dziś z urządzeń mobilnych. Coraz więcej użytkowników korzysta bowiem z internetu używając do tego urządzeń takich jak smartfony czy tablety. Nie dziwi więc fakt, że roboty wyszukiwarki zwracają coraz większą uwagę na mobilne możliwości danej strony www. Aby więc firma znalazła się wysoko na liście wyszukiwania jej serwis powinien być responsywny, czyli taki, który dostosowuje się do rozdzielczości ekranu, na którym jest wyświetlany. Ponadto strona musi być szybka i zoptymalizowana tak, by błyskawicznie otwierać się właśnie na mniejszych ekranach.

Rozwijaj content marketing

Zasady dotyczące pozycjonowania wciąż się zmieniają, a na pozycję firmy w wynikach wyszukiwania Google coraz większy wpływ mają wartościowe treści. Wartościowe czyli takie, które są przydatne dla użytkownika, pomagają mu rozwiązywać konkretne problemy lub działają na jego emocje. Powinny być pisane zrozumiałym, prostym językiem i prezentowane w przejrzysty sposób. Jeżeli zadbasz o to, by zostać uznanym za eksperta w swojej dziedzinie, dzięki publikowanym przez Ciebie treściom, Google z pewnością to doceni.

Odpowiadaj na pytania swoich Klientów

Aby tworzyć treści przyjazne SEO nie wystarczy już umieszczanie w nich fraz kluczowych. Wyszukiwarka coraz bardziej dopasowuje się do języka naturalnego i zwraca wartościowe treści dla zapytań wyszukiwawczych zaczynających się od: Jak…, Dlaczego…, W jaki sposób… etc. Zadbaj więc o to, by w Twoich wpisach nie zabrakło tytułów czy śródtytułów zawierających pytanie oraz oczywiście odpowiedź na nie.

Bądź aktywny w mediach społecznościowych

Roboty wyszukiwarek analizują także zawartość serwisów społecznościowych, a szczególnie Facebooka. Warto więc opracować strategię obecności marki również w tym kanale komunikacji. Wartościowe, ciekawe treści publikowane na firmowym fanpage’u i komentowane przez użytkowników Facebooka, mogą mieć wpływ na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Według prognoz na 2016 rok będą mieć na tę pozycję jeszcze większy wpływ niż obecnie.