Doradztwo marketingowe przez bloga

Czy udzielanie rad marketingowych przez bloga to dobre rozwiązanie? Dla kogo jest taki blog?

Pisanie tematycznego bloga wymaga zaangażowania czasu i energii. Ostatnio coraz więcej powstaje blogów z różnego rodzaju poradami, również dotyczącymi marketingu. Tego typu blog to świetne źródło informacji dla osób, które prowadzą swoją firmę i nie mają dodatkowych funduszy na skorzystanie z porad specjalisty z dziedziny marketingu, lub też dla przedsiębiorców, którzy nie chcą wydawać pieniędzy na takie rzeczy.

Jak prowadzić bloga o marketingu?

Zazwyczaj tego typu blogi prowadzone są przez osoby z branżowym wykształceniem oraz dla których pasją jest szeroko pojęty marketing. Pisanie o tym, na czym się zna i co nas interesuje jest całkowitą przyjemnością. Dodatkowo swoją wiedzą możemy pomóc innym osiągnąć sukces.

Prowadząc bloga na temat marketingu, trzeba pamiętać, że nie każdy, kto go czyta jest z branży, a wręcz w większości to osoby, które z marketingiem na co dzień mają niewiele wspólnego. Dlatego bardzo ważne jest, aby dla nas oczywiste rzeczy, szczegółowo opisywać w taki sposób, aby każdy je zrozumiał, czyli nawet jeśli używamy pojęć typowo z branży, wytłumaczmy je.

Każdy wpis powinien być odpowiednio zatytułowany, dzięki czemu internauta przeglądający naszego bloga będzie mógł bez problemu znaleźć to, co go interesuje.

Kolejna ważna kwestia to poruszanie tematów, na których naprawdę się znamy. Jak wiadomo marketing to bardzo szerokie pojęcie, dlatego wybierzmy tę dziedzinę marketingu, w której czujemy się najlepiej.

Pamiętajmy o tym, że prowadzenie bloga to nie tylko zamieszczanie treści, ale na równi ważne jest reagowanie na komentarze zostawiane przez użytkowników, odpowiadanie na ewentualne pytania oraz udzielanie indywidualnych porad. W końcu nie prowadzimy bloga modowego, na którym dzielimy się swoimi stylizacjami, tylko prowadzimy bloga z doradztwem marketingowej, którego użytkownik czyta w celu uzyskania konkretnej wiedzy.

Trzeba się również przygotować na krytykę i różnicę opinii. To, że na czymś się znamy, nie znaczy, że jesteśmy w tym najlepsi i musimy to brać pod uwagę i nie możemy się obrażać, kiedy ktoś wyrazi mniej pochlebne zdanie na temat naszego artykułu. Wypowiadając się publicznie, a blog jest właśnie formą publicznej wypowiedzi, trzeba liczyć się z tym, że nasza wypowiedź zostanie poddana ocenie, a nigdy nie jest tak, że wszystko wszystkim się podoba. Jednak nie należy się zniechęcać, tylko mądrze zareagować na krytykę, a później dalej robić swoje.

Dla kogo?

Blogi z doradztwem marketingowym, zazwyczaj są dla firm, które dopiero rozpoczynają swoją działalność, często nie wiedzą jak mogą się wypromować. Wiadomo, że na samym początku działalności, zazwyczaj nie ma się zbyt dużych środków finansowych, dlatego nowi przedsiębiorcy chętnie korzystają z bezpłatnych porad, jakie mogą znaleźć na blogu.

Blog o marketingu jest również dla przedsiębiorców, którzy już od jakiegoś czasu istnieją na rynku biznesowym, a jednocześnie do tej pory prowadzone działania nie przyniosły oczekiwanych efektów. W takim wypadku poszukują porady, co robią źle i co mogą zrobić lepiej, aby osiągnąć zamierzone cele.