Jak wypromować firmę na Facebooku?

Zakładamy fanpage naszej firmy i co dalej? Jak zrobić tak, żeby jak najwięcej ludzi się o nim dowiedziało?

Założenie fanpage jest bardzo proste, czego nie można powiedzieć o jego prowadzeniu, a już tym bardziej o zyskaniu popularności. Prowadzenie fanpage’a, który praktycznie nie posiada żadnych fanów, trochę nie ma sensu, równie dobrze możemy pisać pamiętnik – jednego i drugiego nikt nie czyta.

Zacznij od systematyczności

Małymi kroczkami w końcu wszystko można osiągnąć. Prowadzenie fanpage wymaga od nas systematyczności. Nie można w jednym tygodniu dodawać postów kilka razy dziennie, a przez następny miesiąc w ogóle się na nim nie pojawić. Zarówno spamowanie nie jest dobre, jak i zbyt długie milczenie. Regularność to jedna z cech dobrego fanpage’a.

Zadbaj o rozrywkę użytkowników

To co publikujesz na Facebooku musi wywoływać emocje, czyli albo ma być śmieszne, albo zaskakujące, albo przejmujące - na pewno nie może być nudne. Najlepiej znaleźć złoty środek i publikować naprzemiennie różne rodzaje postów. Trzeba dostarczyć użytkownikom trochę rozrywki, trochę informacji i gdzieś pomiędzy tymi wpisami przemycić reklamę naszych usług lub produktów. Szczególnie ważne jest, żeby firmowy profil na Facebooku nie był katalogiem promocyjnym, ponieważ w ten sposób możemy zniechęcić użytkowników do naszej firmy.

Wypromuj Fanpage'a

Jeśli nasz fanpage zawiera już sporo ciekawych informacji, a liczba fanów jest nadal zbyt niska – najwyższa pora zająć się jego wypromowaniem. W pierwszej kolejności możemy zaprosić do polubienia fanpage’a, naszych facebookowych znajomych. Co prawda, mówi się, że te lajki są pustymi lajkami, ponieważ ktoś daje je tylko dlatego, że lubi nas a wcale nie interesuje go tematyka fanpage’a. Możliwe, że w wielu przypadkach jest to prawda, ale zawsze mamy szansę na to, że któryś ze znajomych osoby, która polubiła profil, będzie faktycznie nim zainteresowany i dzięki temu zyskamy klienta.

Kolejny sposób to aktywne udzielanie się na innych fanpage’ach. Komentując i lajkując posty udostępniane na innych fanpage’ach zwiększamy szansę, że ktoś zainteresuje się naszym profilem. Oczywiście niekoniecznie chodzi o aktywność na fanpage’ach konkurencji, ale bardziej o strony poświęcone podobnej tematyce jak nasza.

Można także zainwestować w kampanię reklamową na Facebooku. Niestety ta usługa jest już płatna. Rozliczanie z Facebookiem odbywa się w dwóch wariantach: płatność za kliknięcie oraz płatność za wyświetlenie. Sami wybieramy, która opcja jest dla nas bardziej korzystna. Aby reklama odniosła sukces należy dobrze przemyśleć, do kogo ma być ona skierowana i odpowiednio określić grupę docelową. Dopiero wtedy możemy rozpocząć reklamę. Bez zdefiniowania osób, które mogą stać się naszymi klientami, najczęściej jedynie wyrzucamy pieniądze.

Pomoc blogera

W celu wypromowania firmy na Facebooku, możemy skorzystać z pomocy któregoś ze znanych blogerów. Oczywiście to również jest odpłatna forma promocji, dlatego trzeba zastanowić się, z jaką tematyką najlepiej utożsamia się nasza firma i zwrócić się właśnie do blogera reprezentującego taką branżę.

Osoby, które mają dziennie setki odsłon swojego bloga, naprawdę mają dużą siłę przekazu i mogą przyciągnąć tłumy do naszego fanpage’a. Dlatego warto skorzystać z takiej możliwości, ponieważ jeśli chodzi o koszt, to nie są to duże pieniądze (oczywiście w zależności od blogera).

Dlaczego warto promować firmę na Facebooku? Obecnie, co czwarty Polak ma konto na Facebooku, szkoda nie skorzystać z tak prostej możliwości dotarcia do potencjalnych klientów, szczególnie, że informacja na Facebooku rozprzestrzenia się jak wirus – jedna osoba przekazuje ją dalej, następna kolejnej i w ten sposób wiadomość dociera do bardzo szerokiego grona odbiorców.