Jak wypromować się w sieci?

Posiadając swoją firmę, rzeczą całkowicie naturalną jest, że chcemy, aby jej marka była jak najlepiej rozpoznawalna oraz, aby ciągle pozyskiwać nowych klientów, ale również i utrzymywać dobre relacje z obecnymi. Co więc możemy zrobić w swoim zakresie?

Social media

Media społecznościowe powoli opanowują również i sferę biznesową. Dlaczego tak ważne jest, aby posiadając własny biznes, miał on swoje miejsce w społeczeństwie internetowym? Między innymi właśnie, dlatego że internet to aktualnie jedno z największych mediów i na razie nie zapowiada się, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Szanująca, zarówno siebie jak i swoich klientów, firma powinna mieć stronę internetową. Aktualnie wszyscy wszystko sprawdzają w sieci. Nie posiadając strony www automatycznie zamykamy się na pozyskiwanie nowych klientów.

Fanpage

Facebooka zna już chyba każdy. Może jeszcze nie wszyscy mają na nim swój profil, ale zdecydowanie, takich osób jest z każdym dniem coraz mniej. Dodatkowo, oprócz posiadania prywatnego konta, będąc właścicielem, czy też menadżerem firmy, powinniśmy zadbać o to, aby i nasza działalność posiadała swoje konto. Firmowy fanpage pozwala nam przesyłać informacje do użytkowników, dzięki czemu możemy powiadomić naszych klientów, o nowościach na naszej stronie. Fanpage daje ten plus, że klient bez wchodzenia na naszą stronę może się dowiedzieć, o aktualnościach. Oczywiście, między innymi Facebook ma na celu rozpoczęcie tematu, a jego kontynuacją jest wejście przez użytkownika na stronę i zapoznanie się z całą ofertą, a najlepiej skorzystanie z naszych usług. Do tego punktu właśnie wszystko zmierza.

Jak prowadzić fanpage?

Niestety samo założenie fanpage nie wystarczy. Trzeba pamiętać, że konieczne jest jego regularne i odpowiednie prowadzenie. Co mam na myśli mówiąc odpowiednie? Dobry fanpage powinien dostarczać zarówno treści promocyjnych firmy, ale również i czysto rozrywkowych. Nie zalewajmy fanów samymi ofertami naszych usług, czy produktów. Dostarczmy im również rozrywki w postaci newsów tematycznych, czy śmiesznych obrazków dotyczących naszej branży. Publikowane treści powinny być głównym komunikatem naszej firmy. Bardzo ważne jest również, nawiązywanie interakcji z naszymi fanami. Odpowiadajmy na komentarze, organizujmy konkursy, reagujmy na sugestie użytkowników, przecież to właśnie oni są naszymi potencjalnymi klientami.

Blog firmowy

Prowadzenie firmowego bloga to kolejny sposób na budowanie relacji z klientami. Pisząc firmowego bloga nie skupiaj się jedynie na reklamie swoich usług lub produktów, ale poruszaj też tematy związane ogólnie z branżą, w jakiej działa Twoja firma. Dzięki temu, skłonisz użytkowników do interakcji. Pamiętaj, aby umieszczane artykuły były unikalne i łatwe w przekazie. Wyrób sobie wizerunek przyjaznego eksperta. W ten sposób zyskasz uznanie i zaufanie potencjalnych klientów. Pomimo rzeczowych treści, używaj języka zrozumiałego dla ogółu. To nie o to chodzi, żeby się wymądrzać, ale dzielić się swoją widzą w przystępny sposób.