Kampania don't google it

Sieć jest niekończącym się źródłem informacji, dlatego kiedy coś nam dolega, wpisujemy objawy w wyszukiwarkę i oczekujemy fachowej diagnozy i rad.

W rzeczywistości otrzymujemy szereg wyników odnoszących się do chorób, na które według Google możemy być chorzy. Rezultat jest taki, że do dolegliwości, z którymi zasiedliśmy do komputera często dochodzą nowe, których doszukujemy się zasugerowani informacjami znalezionymi w internecie. Przestraszeni stosujemy się do rad, które często są błędne.

Medyczna firma z Belgii rozpoczęła kampanię społeczną, celem której ma być zwiększenie świadomości wśród osób wykorzystujących Google do diagnozowania swoich dolegliwości. Narzędziem, które posłużyło do realizacji kampanii jest Google Adwords. Gezondheidenwetenschap jako fraz kluczowych użyła najczęściej wpisywane przez użytkowników dolegliwości. Tytuł strony to „Don’t google it”. Kliknięcie linku kieruje nas do strony organizacji, która zachęca do skorzystania z rad specjalistów zamiast stosowania się do wskazówek znalezionych w sieci.